Huisstijl

Een passende huisstijl zorgt voor vertrouwen en herkenbaarheid bij je droomklanten. Het vertelt jouw verhaal aan de buitenwereld in een visueel plaatje en zoals je waarschijnlijk wel weet, één beeld vertelt meer dan duizend woorden. Een huisstijl geeft jouw bedrijf een gezicht, een identiteit. Die identiteit uit zich onder andere in een logo, een kleurenpallet, een typografische keuze en een tone of voice. Als je deze identiteit steeds weer op dezelfde manier naar je doelgroep communiceert dan gaat de doelgroep jouw bedrijf herkennen en zo bouw je een band op met je volgers. Dit pakket start met een sterke basis van een huisstijl, maar hiermee maak je net dat stapje extra. Met drukwerk en social media voer je jouw huisstijl gelijk door, zodat je gelijk mooie stappen maakt en je bedrijf gelijk klaarmaakt voor groei.

Anpakkers die klaar zijn voor groei

  • Kennismakingsgesprek
  • Samenstellen van een Pinterest board
  • Voorstel van 3 logo’s waarvan 1 uitgewerkt
  • Ruimte tot 2 correctie rondes
  • 1 uitgewerkt logo in verschillende formaten
  • Typografische selectie
  • Kleurenpallet
  • Huisstijl overzicht
  • Ontwerp visitekaartje / cadeaubon / flyer naar keuze (excl. drukkosten)
  • Ontwerp social media template berichten (zelf te bewerken in Canva)

 

Je wordt gedurende het traject constant op de hoogte gehouden van de ontwikkelingen.

  • Het maken van een Pinterest board.
  • Feedback geven op mijn ontwerpen.

Hoe gaan wij te werk?

Onderzoek

Als allereerste plannen we een kennismakingsgesprek om de wensen te bespreken. Dit kan op locatie om gelijk de sfeer van het bedrijf te proeven of online via een videogesprek. In dit gesprek vraag ik naar verschillende onderwerpen zoals de doelgroep, de kernwaarden, de uitstraling, het doel en meer om zo een compleet mogelijk beeld te krijgen. Nadat de wensen zijn besproken gaan we beiden afzonderlijk aan het werk met een moodboard om zo inspiratie op te doen en om te kijken of onze verwachtingen overeenkomen. Dit moodboard bespreken we in een vervolgafspraak en zo nodig worden er aanpassingen gemaakt om onze verwachtingen op één lijn te krijgen. Dit is het startpunt van ieder brandingstraject.

Uitvoering

Op basis van mijn onderzoek ga ik een kleurenpallet samenstellen. Ik verken alle mogelijkheden om tot een zo goed mogelijk eindresultaat te komen. Eerst ontwerp ik 3 concepten die ik verder ga uitwerken. Deze uitgewerkte concepten krijg je vervolgens toegestuurd in een compleet overzicht. Naar aanleiding van jouw feedback ga ik vervolgens één van de concepten uitwerken in de details. Met de definitieve huisstijl ga ik an de slag met het maken van een visitekaartje / bedankkaartje / cadeaubon naar keuze. Als we tot een definitief ontwerp gekomen zijn, overleggen we de drukwerk mogelijkheden. Vervolgens laat ik het drukwerk drukken bij een drukker. Ditzelfde proces volgt bij het ontwerpen van de social media posts.

Toepassen

Als het uiteindelijk logo na de feedbackrondes als definitief logo wordt gekozen, ontvang je een compleet huisstijl overzicht waarin beschreven is hoe de huisstijl toegepast wordt in de praktijk. Een huisstijl overzicht is een persoonlijk handboek van jouw branding waarin je houvast hebt en het is een overzicht waar je altijd op kan terugvallen. Ik laat je dus niet zomaar in het diepe vallen na een traject. Een huisstijl overzicht bevat een typografisch overzicht, een kleurenpallet en eventuele sublogo’s. Naast het huisstijloverzicht ontvang je het logo in verschillende bestandsformaten zoals; JPEG (onlinebestand), PNG (transparante achtergrond), EPS (vectorbestand) en PDF (drukwerkbestand).
1
2
3
Fase 1: Wie ben jij?
Fase 2: Ontwerpproces & feedback
Fase 3: Toepassen

Yes! Heb je zin gekregen om aan de slag te gaan?

Heb jij ook zin om an de slag te gaan met mij maar heb je nog vragen? Aarzel dan niet om mij vrijblijvend een berichtje te sturen via het contactformulier of naar info@an-voorjou.nl